17 oktober 2019

18 oktober 2019 - Tikitere, Nieuw-Zeeland

Het belooft weer een mooie dag te worden, de zon doet zijn best en het ontbijt 🍳 van Faith is lekker en veel.

om 9 uur worden wij opgehaald door Roi, een echte Maori hij is onze gids vandaag en gaat ons wegwijs maken in de geschiedenis de cultuur en het ontstaan van de Maori.

We gaan eerst nog een echtpaar uit Canada ophalen en dan gaan we op pad. Het wordt steeds warmer 21 graden met wel wat wind .

We beginnen onze tocht in een traditioneel Maori dorp, de geur is niet te harden, de zwavel geur is alom aanwezig.

De grootvader van onze B&B gastvrouw Faith was er Bisschop en is in de kerk begraven, hij was wel een beetje stout hij had 2 vrouwen tegelijk en de een is voor de kerk en de ander achter de kerk begraven, grappig toch.😀

777D79C7-1471-4246-855A-7149D370916AMaori eten

Hierna zijn wij naar de Okera Falls gereden waar we een Bushwalk maakten en waar Roi onze gids ons liet proeven van de medicinale planten en uitleg gaf over de werking, eerlijk gezegd ben ik ook al weer heel veel vergeten, te veel info en mijn harde schijf begint vol te raken.

De lunch werd geserveerd in een lokale café gerund door een Duitser en er waren de blaadjes in verwerkt die we hadden gezien in het bos 🌳.

Hierna zijn we naar Soda Spring gereden en hebben gezwommen in een hot pool, zalig heerlijk 😀 ontspannend maar het stinkt echt behoorlijk.

Na een dikke knuffel van Roi die overigens houtsnijwerk maakt en ook een boek geschreven heeft over houtbewerking  waren we weer terug bij Faiht.

Omdat iedereen het had over een avondmarkt in Rotorua zijn we eerst nog even in de gondel de berg ⛰ opgegaan om het uitzicht te bewonderen.

Nu naar de markt, het waren allemaal eettentjes en er stonden overal rijen van mensen aan te schuiven, dus zijn wij maar bij Pig&Whistle iets gegeten, wederom erg lekker.

Het was weer een drukke en vermoeiende dag, dus voldaan op tijd naar bed.

1. Christiane:
    18 oktober 2019
    Amai weer een geweldige ervaring erbij. Zeg die gids is wel een speciale precies.😳
    Alle geniet nog maar van de laatste dagen en de warme momenten want hier is de herfst 🍂 vandaag gied in actie hoor 😻🌹
  2. Mariette Mensch:
    18 oktober 2019
    De Maori hebben echt wel een grote cultuur. Gelukkig zijn die mensen fier op hun geschiedenis en willen ze dat ook overdragen.
    Wanneer komen jullie eigenlijk weer naar huis?
  3. Diane tas:
    18 oktober 2019
    Alle dagen een nieuw avontuur leuk maar wel veel om alles op te skagen.Gelukkig zijn er foto's en films om het op te nemen.geniet nog van de laatste dagen!!🤗🤗🤗