7 Oktober 2019

8 oktober 2019 - Makarora, Nieuw-Zeeland

Gepakt en vol goede moed rijden wij naar de volgende locatie, het is weer een hele rit, maar Melodie geniet van de nieuwe uitdaging, bochtige smalle wegen en links rijden.

We gaan naar Makarora Mountainview Wilderness Accommodations, een fijne B&B aan de rand van Mount Aspiring National-Park en de Zuidelijke Alpen.

Hier wonen heel weinig mensen en het regent er bijna altijd.

Hier zouden wij op dag 9 een activiteit hebben, Siberia Wilderness Adventure, vroeg opgestaan en op pad, voor een  helikopter vlucht een wandeling en een tocht per jetboat.

Aangekomen werd ons medegedeeld dat er heel erg slecht weer voorspeld was en dat het allemaal niet doorging, wij waren erg teleurgesteld en zijn toen maar op aanraden van de medewerkster bij Wilkin Jet & Helikopters een wandeling gaan maken lang de Makarora rivier naar de Blue Pools, tijdens de wandeling ging het steeds harder regenen en zijn wij echt drijfnat terug gegaan. Onze kleren waren echt door en door nat en we moesten de volgende dag weer naar een andere locatie, dus om de beurt met de föhn de kleren staan te drogen.

Na 15.00 uur begon het toch weer op te klaren, dus zijn wij naar het plaatsje Wanaka gereden, dat was super, we konden er rondlopen in ons vestje de zon deed heel erg zijn best met 17 graden zo hadden we toch nog een gezellige middag

1. Diana:
    9 oktober 2019
    Och , dat is spijtig he ,dat er zo een mooie planning echt letterlijk in het water valt ...Maar na regen komt zonneschijn en ik wens jullie echt een aantal graadjes meer , zodat je eens in je toverbroek kan flaneren !! Geniet er maar van (als het je kan troosten , hier giet het ook weeral ) . Mooie zwart wit foto's hoor vandaag !!
  2. Mariette Mensch:
    9 oktober 2019
    Spijtig maar het kan niet alle dagen feest zijn eh...dat hoort ook een beetje bij het avontuur. Toch zonde van die helikoptervlucht. Ik heb dat ooit een paar keer gedaan en dat is toch ook wel een belevenis. Gelukkig is er zoveel afwisseling dat je dat gauw kunt vergeten.
  3. Ronald de Boer:
    9 oktober 2019
    Melodie en Elly, wat een avontuur! Jammer van de regen, maar gelukkig ook lekker weer. De foto's zijn prachtig, we kunnen echt mee beleven. Veel plezier!
  4. Diane tas:
    9 oktober 2019
    Inderdaad zonde van het slechte weer en de misgelopen helikopter vlucht,maar een reden om dat avontuur nog een over te doen he!Daar zal jullie nog wel veel ander spannende dingen te wachten staan en tegenslagenhoren inderdaad bij het avontuur.Liefs aan jullie!😘
  5. Leopold janssen:
    9 oktober 2019
    't is jet wat Elly. Maar ja maach d'r jet va.
    jruss van 't Corry en d'r Leopold
  6. Wim de Hollander:
    9 oktober 2019
    Nu dames, qua weer zit het jullie toch niet helemaal, maar jullie gaan gewoon door !
    Subliem en geniet er maar volop van!