15 oktober 2019 - Tongariro, Nieuw-Zeeland

Vannacht heeft het geregend en heel hard gewaaid, het waait nog steeds heel erg hard maar de zon doet haar best en het is droog en 14 graden, dus gaan we weer op pad.

Wij rijden naar Tongariro National Park. Hier gaan we beginnen aan een wandeling van 2 uur en 6 km, dat klinkt niet veel, maar het is wel weer berg en dal ! Ik word er echt moe van, maar  het is wel weer de moeite . Vooral de waterval, heel erg indrukwekkend en het is bijna niet te geloven , maar de natuur is steeds anders, het blijft boeiend.

Dan na iets meer dan een uur zwoegen zomaar uit het niets een huisje waarin 2 toiletten aanwezig zijn, grappig en ook zeer handig.

IMG-20191015-WA0007

Het valt ons iedere keer weer op hoe schoon het hier is, praktisch geen zwerfvuil.👌

We zijn in dat grote niet in het landschap passend gebouw gaan eten, lamsvlees, 😀.

Melodie had nog steeds niet genoeg gewandeld dus gingen we naar Rotopounamiu Track een wandeling van 20 min. Plus 5 naar het meer en als je dan nog energie over had kon je nog 90minuten rond het meer wandelen, alles omhoog natuurlijk, hier heb ik afgehaakt, na de 25 min. (We moesten ook nog terug )Naar het meer zijn we weer terug gewandeld, maar goed ook want toen we richting B&B reden begon het deftig te regenen .

Nu nadat ik mijn sokken gewassen heb ben ik moe😐 en ga ik een lekker glaasje rose🍷drinken en in mijn boek lezen.

1. Erna:
    15 oktober 2019
    Waw weer heel mooie foto’s , en natuur is prachtig. En moe thuis kun je uitrusten 😁. Nog ff geniet er nog maar van en tot binnenkort , we missen je wel. Xx😘😘
  2. Oma Elly:
    15 oktober 2019
    Ik mis jullie ook en het 💃 dansen.
  3. Wim de Hollander:
    15 oktober 2019
    Hartsikke mooi. Goed fotowerk!!
  4. Tas Diane:
    15 oktober 2019
    Amaai werken en zwoegen geblazen!Zijn de zolen van jullie stappers nog niet versleten want daar zitten heel wat kilometers in hé ,en het is nog niet afgelopen.De herinneringen zullen jullie nooit vergeten en daar kun je nog lang op teren.Dus de oogjes goed openhouden behalve snachts!!!Groetjes van me en nog goed genieten!Daaaag!!!
  5. Mariette Mensch:
    15 oktober 2019
    Gelukkig wacht er altijd wel een wijntje na die zware inspanningen. Jullie conditie is er zeker op vooruitgegaan tegen dat jullie weer terug in België zijn . Dat kan alleen maar van pas komen. De tijd gaat langzaam maar zeker vooruit en ik zie in de verte het einde in zicht. Dus geniet nog maar volop, voor het mooie liedje uitgezongen is.
  6. Lutgard Jansen:
    15 oktober 2019
    Daar wonen precies geen mensen. 😆
  7. Oma Elly:
    15 oktober 2019
    In dit land wonen nog geen 5 miljoen mensen.👫wel heel veel 🐑 en wilde 🐐 geiten en vogels.